10 legjobb

A 10 legjobb dolog bármilyen témában

A 10 legjobb marketing módszer

a_10_legjobb_marketing_modszer.jpg

 

A 10 legjobb marketing módszer egy olyan összeállítás, amely a 21. században működő értékesítési módok közül 10 eredményes eljárást, technikát, vagy eszközt mutat be. Ezek arra szolgálnak, hogy összekapcsolják az értékesítőket, szolgáltatásokat a vásárlókkal, ügyfelekkel olyan módon, mely mindkét fél kölcsönös megelégedésére, és hosszú távú együttműködésére szolgál.

 

Lehet, azt mondod, szerinted nem ez a 10 legjobb. Elfogadom, mivel rengeteg működő módszer van, mindenkinél más lehetne az összeállítás. Ami a lényeg, a jelen összefoglalóban szereplők jócskán bizonyítottak. A számozás nem feltétlen a hatékonysági, vagy lépésenkénti sorrendet jelenti, csupán így írtam le őket.

 

 

1.Önértékesítés

 

Bárkiről, vagy bármiről is legyen szó, az első lépés önmaga értékesítése. Akár online, akár offline csinálod, mielőtt bármit eladsz, előbb téged kell, hogy megvegyenek. Ez egyébként az élet más területein is így van. Már gyermekkorunktól fogva megtanuljuk eladni magunkat. Valahogyan felnőttkorra a legtöbben elfelejtik ezt (jól csinálni), ezért is van oly sok sikertelen ember.

Az öneladás nem arról szól, hogy eladod magad – sokan ezt félreértik – hanem elég értékessé teszed ahhoz, hogy mások szemében is az legyél. A legnagyobb cégek alapítói is így kezdték. Talán még annyi önbizalmuk sem volt, mint neked. De addig csinálták, míg meg nem tanulták. Ha a gyakorlati módszerekre vagy kíváncsi, olvasd el ezt:

100 önértékesítési módszer

 

 

2.A márkaépítés

 

A márkaépítés egyrészt jelentheti az énmárkádat, másrészt azt a terméket, vagy szolgáltatást, melyet értékesítesz. A márka nem csak egy nevet jelent, hanem minden azzal összefüggő tényezőt, mint például a teljes arculatot és érzést, melyet az emberek hozzá kapcsolnak.

A márkaépítés egy soktényezős játék, mely számos elemből épül fel, itt csak néhány fontosabbat emeltem ki.

 

Célközönség és pozicionálás

 

Pontosan meg kell határoznod, kik azok az emberek, vagy szervezetek, amelyeknek szól az, amit árusítasz. Utána pedig mindig hozzájuk kell szólnod! Az számít, amit ők gondolnak róla, mindenki más véleménye irreleváns. A pozicionálás világosan és egyértelműen azon szegmenst célozza, akiknek arra van szüksége, amit nyújtasz és elegendően erős az igényük.

 

A 10 legjobb marketing módszer - Első a fejekben

 

Al Ries és Jack Trout az emberek tudatában levő elsőség fontosságáról beszél A marketing 22 vastörvénye című könyvében. Ők azt írják, nem az a lényeges, ki a legelső időben, hanem mely márkanév gyökeresedett meg a legelőbb az emberek fejében. Így lehetséges, hogy egy-egy közismert névhez a gondolkodásban automatikusan valamely jól ismert jellemző kapcsolódik.

Lehetséges, hogy jön egy másik cég, és alkot valami jobbat, azonban nem tudja kiütni pozíciójából azt, amelyik már régóta előkelő helyet foglal el az emberek tudatában. De hogyan lehet ügyesen bekerülni a köztudatba? Az első a név választás. A név legyen egyszerű, könnyen megjegyezhető, és/vagy olyan, ami erőteljes asszociációkat kelt, egyedi. Nézd meg a legjobb önsegítő könyvcímeket!

 

Értékek és érzések

 

Az átlagos és kiemelkedő márkák között az egyik fő különbség, hogy utóbbiak jól meghatározott értékeket közvetítenek, és ezeket kommunikálják is kifelé. Sőt, valódi küldetést vihetnek, amely a világ valamely részének, csoportnak, vagy helyzetben levőknek megoldás. Mindezeket úgy építi fel, hogy egy pozitív életérzést is kapcsol hozzájuk.


oneladas.jpg

 

3.Hirdetés

 

Ez a leggyorsabb módja, hogy felfigyeljenek valamire, ám egyben a legdrágább is lehet. Nem csak a pénztől függ, mennyire sikeres a hirdetés. A hirdetés akkor működik eredményesen, ha egy jól megtervezett stratégia része. Nem szabad csak arra alapozni, ugyanakkor jól közvetítheti az ügyfeleket. A szó szerinti reklám nem működik, ami működik, az a megoldás nyújtása valamilyen létező igényre.

 

 

4.Az e-mail marketing

 

A profi módon kivitelezett e-mail marketing működik nagyszerűen. Egy örökzöld módszer követők, olvasók, vásárlók, ügyfelek szerzésére. Bárki által könnyen megtanulható a technikai része, a tartalom már némi kreativitást igényel. Kiváló kapcsolatépítő, szaktudás tekintély szerző, és egyben tanító jellegű csatorna is lehet. Az e-mail marketingnek számos hosszú távú előnye van.

 

 

A 10 legjobb marketing módszer - 5.A közösségi média

 

Ez egy ideális csatorna ahhoz, hogy jókora követőtábort építs, s évtizedekre meghatározó kapcsolatot alakíts ki az ügyfeleiddel. Az egyik nagy előnye, hogy szabadidőben is a célközönséged gondolataiban lehetsz, méghozzá úgy, hogy az őket érdeklő kérdésekkel, témákkal foglalkozol.

A közösségi médiát sem reklámra kell használni (némileg kivételt jelenthetnek a fizetős hirdetések), hanem kommunikációs csatornaként. Ez akkor igazán jó, ha oda-vissza működik. Legyen emberközeli és ne az üzletről szóljon, akkor segíti utóbbit is. Sokat nyerhetsz, ha megtanulod ügyesen építeni és kezelni a Facebook csoportokat.

 

 

6.Az ajánlások

 

Roppant nagy ereje lehet, ha a megfelelő időben és helyen van. Személyes megfigyelés: láttam könyveket és weboldalakat is, ahol van vagy száz ajánlás mindenféle cégektől. Egy-kettőt megnéztem, aztán hagytam, mert unalmas. De jártam néhány olyan helyen, ahol épp a megfelelő pillanatban, amikor dönteni akartam valami felől, olvashattam néhány pont hasonló helyzetben levő vevő véleményét. Ez működött.

 

 

7.Jelenlét a fejekben

 

Ha az üzleted nem csak egy rövid időre szól, hanem mondjuk egy életre, akkor az egyetlen mód a hosszú távú, nyereséges működtetésre, ha folyamatosan, de legalábbis rendszeresen jelen vagy a célközönséged – még inkább a törzsvásárlóid – fejében. Offline talán körülményesebb a távolságok miatt, de online számos lehetőség létezik. Például:

 

  • hírlevél

  • közösségi oldal, csoport

  • videós csatorna (Youtube, Vimeo, stb.)

  • blog

 

Ha blogot írsz, használd ezeket: 100 blog marketing módszer


a_celkozonseged_fejeben.jpg

 

A 10 legjobb marketing módszer - 8.A történetek ereje

 

Ha reklámozol valamit, szinte senki sem figyel oda. De ha belekezdesz egy érdekes/tanulságos/szórakoztató/hasznos történetbe, annak kevesen tudnak ellenállni. Nem kell ehhez írónak lenni, ha sokat olvasol, menni fog. Og Mandino megírta A világ legnagyobb üzletkötője című történetet könyvben, amely az értékesítésről szól, és hatalmas sikert aratott.

 

 

9.A tartalom

 

Az emberek azért olvasnak, mert tanulni akarnak valamit, szórakozni, kikapcsolódni, vagy megtudni, megoldani valamit, vagy valami motiválja őket. Ha ezt megadod nekik, méghozzá rendszeresen, folyton visszajárnak hozzád. Ehhez csak az kell, hogy valami erősen foglalkoztasson, ami érzelmileg is megmozgat. Ha nagyon jól akarod csinálni, sajátítsd el az eredményes tartalomírás művészetét.

 

 

10.Aktivizálás, megmozgatás

 

Mit jelent ez? Azt, hogy aktivizáld a követőidet. Számos módja van ennek, de a lényeg leendő, vagy már létező ügyfeleid bevonása a kommunikációba és cselekvésbe. Hogyan tedd? Tégy fel kérdéseket, készíts teszteket, csinálj játékokat, vagy feladványokat, bármit, ami szinte ingerel másokat, hogy belefogjanak.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://10-legjobb.blog.hu/api/trackback/id/tr3415313482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

10 legjobb

A 10 legjobb bármilyen témában, legyen az ember, alkotás, módszer, eszköz, hely, bármi, amiben lehetséges valamilyen szempontból a legjobbak összeállítása.

süti beállítások módosítása